Since 2013
Onze geschiedenis mag dan nog relatief pril zijn, ze geeft ons niettemin al heel wat redenen om trots te zijn. Ze laat ook nog veel moois vermoeden voor de toekomst. Taste i Like groeide op amper negen jaar uit van een éénmanszaak tot een bedrijf met tientallen werknemers. Taste i Like zag in 2013 het levenslicht vanuit een passie en liefde voor lekker eten. Een zacht broodje met een heerlijk stukje kip aan ’t spit wie kan daar aan weerstaan? Spithouse was dan ook meteen een schot in de roos.
Onze roots ligt aan ’t zeetje en ja, we zijn daar stiekem heel trots op! Een nieuw concept werd geboren, Les Filles voor de vrienden brengt het beste uit de Noordzee. De huisgemaakte garnaalkroketjes zijn ondertussen een bekende voltreffer.
2015
We reden met onze foodtrucks langs Vlaamse wegen en maakten in 2015 ons debuut op Tomorrowland. En toen ging het pijlsnel in de lucht voor Taste i Like. Na Tomorrowland volgden Cactus, Graspop, Barrio Cantina, North Sea Beer Festival, Nostalgie beach festival, Oostende voor Anker, … Grote, kleine events, we gaan geen uitdaging uit de weg en zo ook niet toen Tomorrowland vroeg om spitburgers te voorzien op Tomorrowland Winter in Alpe D’Huez.
2020
Stilzitten kunnen we niet en in februari 2020 openden we De Waanzinnige Bar in het Fort Napoleon in Oostende. Een tijdelijke pop-up in het kader van de Waanzinnige doe-expo, nog geen maand later moesten we helaas de deuren sluiten. Het virus had de hele wereld in z’n greep en onze ergste nachtmerrie werd werkelijkheid, de eventcatering kreeg zware klappen, want geen festival ging door, geen feest, niks. Opgeven en bij de pakken blijven zitten, staan gelukkig niet in ons woordenboek en we kwamen creatief uit de kast. We verkochten langs de baan kip aan ’t spit, werkten in het Fort Napoleon een volledig nieuw concept uit, namelijk Fort Napoleon De Belevingsbrasserie. Een nieuw concept in Gent werd uit de grond gestampt, Soepermarkt was eerst een pop-up in een lokale horecazaak en dat sloeg direct aan. Sinds mei 2021 hebben we een vaste locatie in centrum Gent. Als extraatje is er ook de B&B kalande 17.
In de zomer van 2020 werkten we nauw samen met SBS en TWICE, we openden in Blankenberge De Mol aan Zee. Een uniek pop-up concept waarbij de geserveerde gerechten telkens op een andere keuken geïnspireerd zijn. In 2022 komen alle tien de landen van De Mol aan bod.
2022
En toen kwam alles echt in een stroomversnelling, de renovatie van het Fort Napoleon zorgde voor een nieuwe event- en feestlocatie en de aanvragen voor feesten liepen binnen. In maart 2022 verhuisden we naar een gloednieuw kantoor met bijhorend magazijn en kwam Soirée Préférée piepen, catering op hoog niveau met bakken ervaring. En meteen stevig aanwezig op die markt, tussen 1 april 2022 en 31 december 2022 al goed voor meer dan 20.000 couverts volgens de eerste bevestigde offertes. Van een pijlsnelle start gesproken. Ondertussen mogen we met Soirée Préférée ook Dinner on the Lake van ons lijstje afvinken. Een unieke ervaring!
En dit alles kan niet zonder een topteam. Quinten staat, nog geen tien jaar na de start van Taste i Like, nog steeds aan het roer van dit mooie schip. Maar dat doet hij niet alleen. Van 2018 tot begin 2023 stond Benny langs z’n zijde. Na vijf jaar, besloot hij een andere koers te gaan varen en niet langer actief deel uit te maken van de zaak. Sinds 2022 bepaalt Timothy, onze brandmanager mee de koer van Taste i Like. Sinds maart 2023 worden ze hierin verder ondersteund door partners Attila en Marlène.
Taste i Like maakt deel uit van de Look i Like Group. We hebben een wendbaar team en een open cultuur, waar de warmte die zo eigen is aan familie-ondernemingen sterk aanwezig is. Het maakt ons tot een buitenbeentje in de onze sector en daar zijn we trots op!
Ons doel?
Jouw onze liefde voor eten doorgeven en ook… uw eerste gesprekspartner zijn voor uw feest of event.